Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie?

Wiele kobiet gdy już urodzi dziecko i dojdzie do siebie zaczyna się zastanawiać kiedy może wrócić do treningów. Otóż sprawa nie jest do końca taka prosta. Należy najpierw odpowiedzieć na kilka pytań.

Wiele kobiet gdy już urodzi dziecko i dojdzie do siebie zaczyna się zastanawiać kiedy może wrócić do treningów. Otóż sprawa nie jest do końca taka prosta. Należy najpierw odpowiedzieć na pytanie czy kobieta urodziła poprzez cięcie cesarskie, czy w sposób naturalny. Kolejna sprawa, którą należy rozpatrzeć, to czy doszło do rozstępu mięśni prostych brzucha i w jakim stopniu. Na końcu kwestia samych ćwiczeń. Możemy podzielić je na takie, które można wykonywać w czasie połogu oraz takie z którymi powinnyśmy poczekać do jego zakończenia.

Dziś skupimy się na tych drugich. Czyli ćwiczeniach, które możemy wykonywać po zakończeniu okresu połogu.

Zobacz też: 5 ćwiczeń, które wykonasz z dzieckiem

Najszybciej do aktywności fizycznej będzie mogła wrócić pani, u której poród odbył się siłami natury, a mięśnie po porodzie zeszły się. W tym przypadku prawdopodobnie już po 6 – 8 tygodniach od urodzenia dziecka kobieta może podejmować pierwsze treningi.

Gdy poród odbył się przez cięcie cesarskie, a blizna goi się bez zarzutu. Ważna jest wizyta u lekarza i jego zgoda na podejmowanie aktywności fizycznej. Bardzo ważne jest również samopoczucie świeżo upieczonej mamy gdyż cięcie odbywa się przez wiele warstw tkanek głębokich. Mimo powierzchownego zagojenia się rany, tkanki wewnętrzne mogą się jeszcze dobrze nie zasklepić. Możliwość podjęcia treningów wydłuża się zwykle do 10 – 12 tygodni od porodu.

Po co ćwiczyć w ciąży?

W przypadku gdy podczas połogu występują jakiekolwiek komplikacje, kobieta jeszcze nie doszła do siebie, odczuwa ból w okolicy rany lub sfer intymnych lub w każdym innym niż omawianym przypadku powrót do treningów może się wydłużyć. Konieczna jest również wtedy konsultacja z lekarzem. Pamiętaj również, że pierwsze treningi powinny być łagodniejsze i są formą testową. Dowiesz się z nich na ile Twoje ciało się zregenerowało i czy to ten moment gdy możemy zacząć ćwiczyć.

Zobacz też: Jak zrzucić zbędne kilogramy po porodzie?

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Treningów po porodzie nie należy się bać. To czy możesz już ćwiczyć jak widać jest sprawą indywidualną i zależną od wielu czynników. Dobrze jest zasięgnąć opinii lekarza lub rehabilitanta, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Pamiętaj że Ty i Twoje ciało wiecie najlepiej kiedy możecie zacząć ćwiczyć.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn 7 ćwiczeń na smukłe ramiona Efekty treningu HIIT 10 największych trendów fitness na 2017 rok Zimowe aktywności ruchowe, sport, spa i regeneracja Noworoczny trening na kaca 4 kroki do wymarzonej sylwetki. Jak trenować, by spełnić swoje noworoczne postanowienie o byciu fit? „Pompa mięśniowa”. Jak ją wzmocnić i utrzymać na dłużej? Trening całego ciała na smukłą sylwetkę w „małej czarnej” 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Efekty treningu interwałowego Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 asan jogi, które wykonasz przy biurku Trening, dzięki któremu lepiej będziesz wyglądać nago Efekty treningu modelek Victoria's Secret Trening Victoria’s Secret — ćwiczenia na biust, brzuch, pośladki i nogi Zimowe nabieranie masy mięśniowej Poświąteczne spalanie kalorii Krótki, intensywny i zabawny trening P90X3 Najlepszy trening na kaca Czym jest hipertrofia i dlaczego jest tak ważna w spalaniu tkanki tłuszczowej? Rusz się po Świętach Warszawo

Popularne w tym tygodniu:

94-letnia Edna Shepherd uzależniona od ćwiczeń Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Trening gibkości - jak poprawić gibkość? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę 4 zdania, które pracownicy siłowni chcieliby powiedzieć niektórym klientom Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Trening w domu dla lenia. Tylko 2 dni w tygodniu.