Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie?

Wiele kobiet gdy już urodzi dziecko i dojdzie do siebie zaczyna się zastanawiać kiedy może wrócić do treningów. Otóż sprawa nie jest do końca taka prosta. Należy najpierw odpowiedzieć na kilka pytań.

Wiele kobiet gdy już urodzi dziecko i dojdzie do siebie zaczyna się zastanawiać kiedy może wrócić do treningów. Otóż sprawa nie jest do końca taka prosta. Należy najpierw odpowiedzieć na pytanie czy kobieta urodziła poprzez cięcie cesarskie, czy w sposób naturalny. Kolejna sprawa, którą należy rozpatrzeć, to czy doszło do rozstępu mięśni prostych brzucha i w jakim stopniu. Na końcu kwestia samych ćwiczeń. Możemy podzielić je na takie, które można wykonywać w czasie połogu oraz takie z którymi powinnyśmy poczekać do jego zakończenia.

Dziś skupimy się na tych drugich. Czyli ćwiczeniach, które możemy wykonywać po zakończeniu okresu połogu.

Zobacz też: 5 ćwiczeń, które wykonasz z dzieckiem

Najszybciej do aktywności fizycznej będzie mogła wrócić pani, u której poród odbył się siłami natury, a mięśnie po porodzie zeszły się. W tym przypadku prawdopodobnie już po 6 – 8 tygodniach od urodzenia dziecka kobieta może podejmować pierwsze treningi.

Gdy poród odbył się przez cięcie cesarskie, a blizna goi się bez zarzutu. Ważna jest wizyta u lekarza i jego zgoda na podejmowanie aktywności fizycznej. Bardzo ważne jest również samopoczucie świeżo upieczonej mamy gdyż cięcie odbywa się przez wiele warstw tkanek głębokich. Mimo powierzchownego zagojenia się rany, tkanki wewnętrzne mogą się jeszcze dobrze nie zasklepić. Możliwość podjęcia treningów wydłuża się zwykle do 10 – 12 tygodni od porodu.

Po co ćwiczyć w ciąży?

W przypadku gdy podczas połogu występują jakiekolwiek komplikacje, kobieta jeszcze nie doszła do siebie, odczuwa ból w okolicy rany lub sfer intymnych lub w każdym innym niż omawianym przypadku powrót do treningów może się wydłużyć. Konieczna jest również wtedy konsultacja z lekarzem. Pamiętaj również, że pierwsze treningi powinny być łagodniejsze i są formą testową. Dowiesz się z nich na ile Twoje ciało się zregenerowało i czy to ten moment gdy możemy zacząć ćwiczyć.

Zobacz też: Jak zrzucić zbędne kilogramy po porodzie?

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Treningów po porodzie nie należy się bać. To czy możesz już ćwiczyć jak widać jest sprawą indywidualną i zależną od wielu czynników. Dobrze jest zasięgnąć opinii lekarza lub rehabilitanta, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Pamiętaj że Ty i Twoje ciało wiecie najlepiej kiedy możecie zacząć ćwiczyć.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Przebiegła 100 metrów w 74 sekundy. Ma 101 lat