Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy

Będąc w ciąży gdy podczas wizyty u lekarza usłyszysz, że skróciła Ci się szyjka macicy, lekarz na pewno zaleci odpoczynek i ostrożność. Tego też powinnaś się trzymać. Życie jednak życiem. Obowiązki domowe nie znikną w magiczny sposób. A jeśli masz już choć jedno dziecko dobrze wiesz, że cały dzień na kanapie nie przeleżysz :) Jeśli zatem bardzo chcesz pozostać przy ćwiczeniach jest na to pewna skuteczna metoda.

Rozwiązaniem sytuacji są ćwiczenia w niektórych pozycjach niskich. Dozwolony jest:

  • klęk podparty
  • leżenie bokiem
  • siad prosty podparty (najlepiej na łokciach)
  • leżenie tyłem (Mimo, że wzbudza kontrowersje i wiele kobiet się go boi, to nie jest to niebezpieczna pozycja zarówno dla matki jak i dla dziecka. O tym niebawem w następnym artykule)

Dzięki takiemu ułożeniu naszego ciała, główka dziecka nie będzie napierała na szyjkę macicy. Dodatkowo wymienione pozycje ograniczają pracę mięśni brzucha. Można również stosować różnego rodzaju poduszki i wałki, by jeszcze bardziej ograniczyć pracę mięśni brzucha.

NAJCHĘTNIEJ CZYTANE

W tych pozycjach spokojnie możemy przetrenować mięśnie naszego grzbietu rąk i nóg. Ważne by wybierać takie ćwiczenia, które nie będą prowokowały tłoczni brzucha. Jeśli stosujesz obciążenie również powinnaś dostosować je do swoich możliwości. Pamiętaj w omawianym przypadku lepiej jest zastosować mniejsze obciążenie z większą liczbą powtórzeń lub serii. Zwróć uwagę na precyzję ruchu i głęboki oddech. Pomoże to skupić się na pracy pożądanej grupy mięśniowej i wyeliminuje niepotrzebne napięcia prowokujące napieranie dziecka na szyjkę macicy.

Gdy zostanie stwierdzone, że Twoja szyjka macicy skróciła się, decyzja o tym czy będziesz ćwiczyć czy nie zależy przede wszystkim od Ciebie i lekarza. Jednakże z fizjologicznego punktu widzenia nasze ciało nie jest przystosowane do leżenia. Kobieta nie jest ani kurą, ani inkubatorem.
NIE NAMAWIAM — podaję tylko rozwiązanie.

Przykłady bezpiecznych ćwiczeń:
Pośladki - unoszenie ugiętej nogi w klęku podpartym na łokciach

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Barki + grzbiet — damskie pompki ciążowe

Trójgłowy ramienia — prostowanie ręki w stawie łokciowym w klęku podpartym na łokciach

Naramienny + pośladkowy mały i średni — odwodzenie prostej nogi do boku + odwodzenie prostej ręki 90’

Pośladkowy wielki — unoszenie miednicy w leżeniu tyłem

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii Para hantli, stoper i metr kwadratowy dla lepszej sylwetki 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Trening Personalny - Uda i Pośladki z Beatą Trening - Poprawa jakości życia w 7 sferach Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Bieg po Nowe Życie w Wiśle świętuje ważny jubileusz 5 sposobów na wzmocnienie motywacji do zmiany sylwetki Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Trener personalny przytył 32 kilogramy, by zmotywować podopieczną do ćwiczeń

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki 5 sposobów na wzmocnienie motywacji do zmiany sylwetki Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić?