Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy

Będąc w ciąży gdy podczas wizyty u lekarza usłyszysz, że skróciła Ci się szyjka macicy, lekarz na pewno zaleci odpoczynek i ostrożność. Tego też powinnaś się trzymać. Życie jednak życiem. Obowiązki domowe nie znikną w magiczny sposób. A jeśli masz już choć jedno dziecko dobrze wiesz, że cały dzień na kanapie nie przeleżysz :) Jeśli zatem bardzo chcesz pozostać przy ćwiczeniach jest na to pewna skuteczna metoda.

Rozwiązaniem sytuacji są ćwiczenia w niektórych pozycjach niskich. Dozwolony jest:

  • klęk podparty
  • leżenie bokiem
  • siad prosty podparty (najlepiej na łokciach)
  • leżenie tyłem (Mimo, że wzbudza kontrowersje i wiele kobiet się go boi, to nie jest to niebezpieczna pozycja zarówno dla matki jak i dla dziecka. O tym niebawem w następnym artykule)

Dzięki takiemu ułożeniu naszego ciała, główka dziecka nie będzie napierała na szyjkę macicy. Dodatkowo wymienione pozycje ograniczają pracę mięśni brzucha. Można również stosować różnego rodzaju poduszki i wałki, by jeszcze bardziej ograniczyć pracę mięśni brzucha.

NAJCHĘTNIEJ CZYTANE

W tych pozycjach spokojnie możemy przetrenować mięśnie naszego grzbietu rąk i nóg. Ważne by wybierać takie ćwiczenia, które nie będą prowokowały tłoczni brzucha. Jeśli stosujesz obciążenie również powinnaś dostosować je do swoich możliwości. Pamiętaj w omawianym przypadku lepiej jest zastosować mniejsze obciążenie z większą liczbą powtórzeń lub serii. Zwróć uwagę na precyzję ruchu i głęboki oddech. Pomoże to skupić się na pracy pożądanej grupy mięśniowej i wyeliminuje niepotrzebne napięcia prowokujące napieranie dziecka na szyjkę macicy.

Gdy zostanie stwierdzone, że Twoja szyjka macicy skróciła się, decyzja o tym czy będziesz ćwiczyć czy nie zależy przede wszystkim od Ciebie i lekarza. Jednakże z fizjologicznego punktu widzenia nasze ciało nie jest przystosowane do leżenia. Kobieta nie jest ani kurą, ani inkubatorem.
NIE NAMAWIAM — podaję tylko rozwiązanie.

Przykłady bezpiecznych ćwiczeń:
Pośladki - unoszenie ugiętej nogi w klęku podpartym na łokciach

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Barki + grzbiet — damskie pompki ciążowe

Trójgłowy ramienia — prostowanie ręki w stawie łokciowym w klęku podpartym na łokciach

Naramienny + pośladkowy mały i średni — odwodzenie prostej nogi do boku + odwodzenie prostej ręki 90’

Pośladkowy wielki — unoszenie miednicy w leżeniu tyłem

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 10-minutowy trening wzmacniający organizm Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy Najlepsze Ćwiczenia na Pośladki - Pupa Poradnik Booty Trainer