Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie?

Wiele kobiet gdy już urodzi dziecko i dojdzie do siebie zaczyna się zastanawiać kiedy może wrócić do treningów. Otóż sprawa nie jest do końca taka prosta. Należy najpierw odpowiedzieć na kilka pytań.

Wiele kobiet gdy już urodzi dziecko i dojdzie do siebie zaczyna się zastanawiać kiedy może wrócić do treningów. Otóż sprawa nie jest do końca taka prosta. Należy najpierw odpowiedzieć na pytanie czy kobieta urodziła poprzez cięcie cesarskie, czy w sposób naturalny. Kolejna sprawa, którą należy rozpatrzeć, to czy doszło do rozstępu mięśni prostych brzucha i w jakim stopniu. Na końcu kwestia samych ćwiczeń. Możemy podzielić je na takie, które można wykonywać w czasie połogu oraz takie z którymi powinnyśmy poczekać do jego zakończenia.

Dziś skupimy się na tych drugich. Czyli ćwiczeniach, które możemy wykonywać po zakończeniu okresu połogu.

Zobacz też: 5 ćwiczeń, które wykonasz z dzieckiem

Najszybciej do aktywności fizycznej będzie mogła wrócić pani, u której poród odbył się siłami natury, a mięśnie po porodzie zeszły się. W tym przypadku prawdopodobnie już po 6 – 8 tygodniach od urodzenia dziecka kobieta może podejmować pierwsze treningi.

Gdy poród odbył się przez cięcie cesarskie, a blizna goi się bez zarzutu. Ważna jest wizyta u lekarza i jego zgoda na podejmowanie aktywności fizycznej. Bardzo ważne jest również samopoczucie świeżo upieczonej mamy gdyż cięcie odbywa się przez wiele warstw tkanek głębokich. Mimo powierzchownego zagojenia się rany, tkanki wewnętrzne mogą się jeszcze dobrze nie zasklepić. Możliwość podjęcia treningów wydłuża się zwykle do 10 – 12 tygodni od porodu.

Po co ćwiczyć w ciąży?

W przypadku gdy podczas połogu występują jakiekolwiek komplikacje, kobieta jeszcze nie doszła do siebie, odczuwa ból w okolicy rany lub sfer intymnych lub w każdym innym niż omawianym przypadku powrót do treningów może się wydłużyć. Konieczna jest również wtedy konsultacja z lekarzem. Pamiętaj również, że pierwsze treningi powinny być łagodniejsze i są formą testową. Dowiesz się z nich na ile Twoje ciało się zregenerowało i czy to ten moment gdy możemy zacząć ćwiczyć.

Zobacz też: Jak zrzucić zbędne kilogramy po porodzie?

Treningów po porodzie nie należy się bać. To czy możesz już ćwiczyć jak widać jest sprawą indywidualną i zależną od wielu czynników. Dobrze jest zasięgnąć opinii lekarza lub rehabilitanta, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Pamiętaj że Ty i Twoje ciało wiecie najlepiej kiedy możecie zacząć ćwiczyć.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Tych napojów nie pij po treningu Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Trening na redukcję – zasady, plan treningowy